top of page

FAQ

- Cum să aflu regulile de stabilire a recordului pe care doresc să-l înregistrez?
+ Cum să aflu regulile de stabilire a recordului pe care doresc să-l înregistrez?

Dacă doriți să stabiliți un record existent sau unul nou trebuie mai întâi să aplicați pentru înregistrarea recordului.

Fiecare cerere pentru un nou record este examinată individual de echipa Agenției de recorduri și înainte de a primi Ghidul personal cu toate regulile, trebuie să treceți procedura de aprobare a cererii.

Ghidul personal este pregătit individual pentru fiecare record, și va fie expediat doar solicitanților confirmați.

- Vreau să stabilesc un record, cu cine aș putea discuta mai detaliat

+ Vreau să stabilesc un record, cu cine aș putea discuta mai detaliat

Nu oferim servicii individuale de consultanță. Toate propunerile trebuie trimise prin intermediul site-ului web prin completarea cererii de înregistrare a recordului.

Dacă depuneți o cerere în numele unei companii, agenții sau organizații non-profit, un manager Agenției de recorduri vă va contacta după ce cererea dvs va fi confirmată pentru următorii pași.

- Copiii pot înregistra un record?
+ Copiii pot înregistra un record?

Da, în funcție de tipul recordului pe care doriți să-l stabiliți. Cu toate acestea, dacă aveți sub 16 ani, veți avea nevoie de un părinte sau tutore pentru a aplica în numele dvs.

- Care este numărul limită de cereri pentru înregistrarea recordului?
+ Care este numărul limită de cereri pentru înregistrarea recordului?

Puteți trimite o singură cerere pentru examinare, de la o singură persoană. Dacă aveți mai multe recorduri puteți expedia următoarea cerere pentru înregistrarea recordului imediat după confirmarea celei anterioare.

- Care sunt informațiile generale privind dovezile necesare?
+ Care sunt informațiile generale privind dovezile necesare?

Dacă nu ați utilizat serviciul „Invită arbitrul”, atunci sunteți responsabil desinestătător pentru colectarea tuturor documentelor care vă confirmă stabilirea recordului. Înainte de orice încercare de a stabili un record, ar trebui să citiți cu atenție cerințele privind dovezile. Pentru mai multe informații despre ce fel de dovezi ați putea avea nevoie, consultați Ghidul de dovezi. Toate dovezile necesare pentru confirmarea recordului dvs. vor fi scrise în Ghidul personal.

Ar trebui să pregătiți și să organizați colectarea materialelor necesare în prealabil, precum și să studiați cu atenție documentele pe care intenționați să le trimiteți. A avea dovezi complete și exacte este la fel de important ca încercarea de a stabili un record.

- Aveți nevoie de produsul record, echipamentul de măsurare sau materialele în sine?
+ Aveți nevoie de produsul record, echipamentul de măsurare sau materialele în sine?

Nu. Înțelegem că aceste articole pot fi foarte mari, valoroase sau perisabile, de aceea nu este necesar ca aceste articole reale să ne fie expediate. Cu toate acestea, vă recomandăm să păstrați lucrurile dvs. și echipamentele utilizate pentru a le măsura în cazul în care este necesară o verificare suplimentară.

- Mediatizarea evenimentul poate fi inclusă în pachetul de dovezi?
+ Mediatizarea evenimentul poate fi inclusă în pachetul de dovezi?

Mediatizarea în mass-media nu este o cerință obligatorie pentru dovezi. Dacă doriți să împărtășiți acoperirea media (ziar, online, TV sau radio), Agenția de recorduri le va examina, dar acest lucru nu este necesar.

- Voi primi confirmare dacă dovezile mele vor fi recepționate?
+ Voi primi confirmare dacă dovezile mele vor fi recepționate?

Da. Îndată ce Agenția de recorduri va recepționa dovezile dvs, veți primi o scrisoare de confirmare.

- Cât timp am pentru a încărca dovezile?
+ Cât timp am pentru a încărca dovezile?

Solicitarea dvs. va expira la 30 de zile după data stabilirii recordului pe care ați specificat-o în cerere. Veți primi o notificare automată prin e-mail. Dacă cererea dvs. este expirată, nu veți mai putea trimite dovezile pentru examinare și va trebui să solicitați înregistrarea recordului din nou.

- Cât durează examinarea dovezilor?
+ Cât durează examinarea dovezilor?

După primirea dovezilor, procesul de examinare poate dura 6-8 săptămâni. Durata procesului diferă de la un record la altul atunci când verificarea dovezilor necesită implicarea consultanților externi, sau când nu sun suficiente dovezi spre examinare.

- Cum / când pot invita arbitrul?
+ Cum / când pot invita arbitrul?

Puteți solicita serviciile arbitrului chiar la depunerea cererii de înregistrare. Dacă însă ați ales pachetul Standard, după ce primiți un e-mail de confirmare că cererea dvs. a fost acceptată, veți avea ocazia să selectați pachetul corespunzător „Invită arbitrul”. De asemenea, dacă ați achitat inițial pentru serviciul Standard, dar doriți să accelerați procesul, puteți face acest lucru dând clic pe butonul Invitați arbitrul în email-ul care va conține Ghidul personal.

- Dacă învit arbitrul, am nevoie de martori și experți?
+ Dacă învit arbitrul, am nevoie de martori și experți?

Arbitrul Agenției de recorduri poate înlocui martorii independenți în majoritatea recordurilor, deoarece va participa personal și va respecta procesul de stabilire a recordului. Arbitrul însă nu poate înlocui experții dacă aceștea sunt necesari pentru a determina sau măsura recordul. Invitând arbitrul, nu va fi nevoie:

  • Să căutați martori independenți (dacă numai doi dintre ei sunt necesari să completeze procesul-verbal).

  • Să căutați un operator și un fotograf care vor înregistra întregul proces de stabilire a recordului (serviciul arbitrului include fotografierea și înregistrarea video a încercării de a stabili recordul).

  • Să colectați rapoartele de la martori și experți.

  •  pregătiți toate fotografiile, videoclipurile și documentele scanate

  • Să completați și trimiteți formularul de dovezi.

  • Să așteptați ca dovezile dvs. să fie examinate.

  • Așteptați certificatul oficial al deținătorului de record prin poștă.

- Care este procedura de depunere a materialelor și a dovezilor?
+ Care este procedura de depunere a materialelor și a dovezilor?

PROCEDURA DE DEPUNERE A MATERIALELOR ȘI A DOVEZILOR:

  • Toate materialele trebuie trimise spre examinare conform indicațiilor din Ghidul de dovezi. Toate formularele necesare pot fi găsite în secțiunea Șabloane de rapoarte.

  • Respectați regulile prescrise în Ghidul personal. Nerespectarea oricăreia dintre reguli poate duce la descalificarea încercării dvs. de a stabili un record.

  • Toate materialele furnizate vor fi păstrate în arhiva Agenției de recorduri.

  • Dacă documentele pe care le-ați furnizat nu sunt suficiente pentru a vă confirma recordul, acestea vor fi respinse. Veți primi o notificare prin e-mail cu privire la documentele care lipsesc. În așa caz reluarea procesului de examinare va fi posibilă numai după furnizarea documentelor suplimentare. Dacă este imposibil să furnizați dovezile necesare (de exemplu, fotografiile sau videoclipurile nu au fost realizate), veți fi nevoit să repetați încercarea de a stabili recordul și să trimiteți din nou toate dovezile.

- Ce să fac dacă am întrebări despre reguli sau dovezi?
+ Ce să fac dacă am întrebări despre reguli sau dovezi?

Vă sfătuim să verificați și să clarificați orice punct în care nu sunteți sigur. Acest lucru va minimiza riscul ca cererea dvs. să fie respinsă. Toate întrebările suplimentare pot fi expediate prim email pe adresa noastră national@records.md.

- Cum pot contacta arbitrul?
+ Cum pot contacta arbitrul?

Îndată ce ați achitat pentru serviciul arbitrului Agenției de recorduri și ați primit Ghidul personal, este necesar să completați formularul cu datele despre evenimentul de stabilire a recordului. Cu 48 de ore înainte de eveniment, arbitrul vă va contacta pentru a confirma toate detaliile. În cazul că aveți schimbări, vă rugăm să ne informați pe adresa de email national@records.md.

- Cum pot afla starea actuală a recordului pe care vreau să-l stabilesc?
+ Cum pot afla starea actuală a recordului pe care vreau să-l stabilesc?

Înainte de a solicita înregistrarea unui record, vă rugăm să faceți cunoștință cu recordurile existente în catalogul de recorduri. Dacă un astfel de record există deja, puteți aplica pentru a-l bate.

Dacă nu ați găsit recordul necesar în catalog, luați în considerare faptul că Agenția de recorduri este cea care stabilește pragul minim pentru stabilirea recordului dvs., pe baza datelor oficiale care au fost documentate anterior sau pe avizul expert al specialiștilor.

De exemplu: dacă doriți să stabiliți un record pentru a sta în planșă și nu ați găsit un astfel de record în catalog, acest lucru NU înseamnă că puteți stabili acest record stând în planșă timp de 3 minute. Puteți aplica pentru înregistrarea recordului, și propune timpul dvs., iar experții noștri vor stabili dacă acest timp îndeplinește pragul minim pe care trebuie să îl depășiți pentru a deveni deținător al recordului național.

- Dacă nu reușesc să stabilesc recordul, pot încerca din nou mai târziu?
+ Dacă nu reușesc să stabilesc recordul, pot încerca din nou mai târziu?

Da! În momentul depunerii cererii, indicați data când doriți să stabiliți recordul. După data indicată, aveți la dispoziție 30 de zile pentru a furniza dovezi de stabilire a recordului. Dacă nu a reușit prima dată, puteți încerca din nou mai târziu, dar numai dacă urmați aceleași condiții și vă străduiți pentru același rezultat.

Dacă doriți să schimbați rezultatul recordului sau recordul în sine, de exemplu, în loc să stați în planșă pe coate, să stabiliți recordul stând în planșă cu brațele întinse, atunci trebuie să trimiteți o nouă cerere și să din nou să achitați pentru serviciul de înregistrare a recordului. Acest lucru este necesar, deoarece un nou record presupune reguli noi de îndeplinire, și respectiv un nou Ghid personal, care va fi pregătit pentru dvs.

- Ce se va întâmpla cu pagina mea dacă recordul va fi bătut de altcineva?
+ Ce se va întâmpla cu pagina mea dacă recordul va fi bătut de altcineva?

Chiar dacă recordul dvs. este bătut pagina dvs. din istoria va rămâne pentru totdeauna în registrul recordurilor naționale. Titlul dvs. oficial de deținător al recordului va fi limitat doar de data noului record. Cu toate acestea, vă puteți pregăti din nou pentru a vă restabili titlul cu un nou record.

- Voi primi premiu bănesc dacă devin deținător al recordului?
+ Voi primi premiu bănesc dacă devin deținător al recordului?

Rolul Agenției de recorduri naționale este să evidențieze cele mai bune realizări din Republica Moldova, să inspire oamenii, să distreze și să informeze.

Din aceste motive, Agenția nu răsplătește cu premii bănești deținătorii de recorduri pentru realizările sau încercările lor de a stabili un record. Agenția de recorduri nu oferă sponsorizări oricui încearcă să înregistreze un record. 

- Cum să aflu regulile pentru stabilirea recordului meu?
+ Cum să aflu regulile pentru stabilirea recordului meu?

Dacă doriți să bateți un record existent sau să stabiliți unul nou și doriți să citiți instrucțiunile, trebuie mai întâi să aplicați.

Fiecare cerere pentru un nou record este examinată individual de un expert și nu vă putem spune dacă cererea dvs. poate fi acceptată imediat.

Ghidul personal este pregătit individual pentru fiecare record, dar pentru a afla în termeni generali ce conține, studiați secțiunea Ghidul personal și Ghidul de dovezi.

- Am primit email care confirmă statutul meu de deținător al recordului, dar nu am primit certificatul oficial?
- Am primit email care confirmă statutul meu de deținător al recordului, dar nu am primit certificatul oficial?

În calitate de deținător al recordului național, veți fi eligibil pentru a primi certificatul oficial care vă confirmă statutul.

Pentru expedierea certificatul, trebuie să furnizați datele exacte pentru livrare poștală, în momentul completării formularului pentru dovezi. În coloana de adresă, trebuie să indicați adresa fizică unde doriți să fie livrat certificatul.

Livrarea durează de obicei până la 2 săptămâni.

Vă informăm de asemenea că în prezent nu oferim „software” sau copii electronice ale certificatelor.

- Pot să mă adresez în Agenția de recorduri dacă am nevoie de experți?
- Pot să mă adresez în Agenția de recorduri dacă am nevoie de experți?

Agenția de recorduri nu deține un staff de experți necesari pentru confirmarea recordurilor.

Persoanele care sunt gata să stabilească un record trebuie să se asigure în mod independent că experții necesari prescriși în Ghidul personală sunt prezenți la încercarea lor de a stabili un record.

Numai persoanele juridice pot solicita, pe lângă serviciile lor, furnizarea de experți, pe care Agenția de recorduri le va furniza la un cost suplimentar.

bottom of page