Ghid de dovezi
Pentru a vă confirma realizarea, avem nevoie de o serie de dovezi. Exact ce fel de dovezi vor fi necesare va depinde de categoria de înregistrări pentru care solicitați, dar ghidul de mai jos vă va oferi toate informațiile legate de colectarea probelor. Dovezi insuficiente pot duce la descalificarea încercării dvs. de a stabili înregistrarea, așa că vă rugăm să vă asigurați că ați citit cu atenție informațiile din ghid.
- Dovezi de bază
+ Dovezi de bază
Dovezile enumerate mai jos sunt necesare pentru toate recordurile și trebuie trimise Agenția de recorduri naționale pentru examinare.
-
Rapoartele martorilor
-
Rapoarte experților
-
Dovezi foto
-
Dovezi video
Pentru anumite categorii de recorduri, colectarea tuturor celor de mai sus nu este necesară; în astfel de cazuri, informația respectivă va fi scrisă în Ghidul personal.
+ Dovezi suplimentare
+ Dovezi suplimentare
Unele recorduri pot necesita dovezi suplimentare specifice unei anumite categorii.
-
Raportul cronometrorului (toate recordurile care depind de timp).
-
Raportul topografului (pentru recorduri legate de dimensiunile fizice).
-
Raporturile steward-urilor (pentru recorduri cu participare în masă).
-
Jurnal de bord (pentru recorduri care au timp îndelungat).
-
Aviz medical profesional (pentru recorduri bazate pe anatomia și fiziologia umană).
-
Avizul medicului veterinar (pentru recordurile legate de fiziologia animalelor).
Vă rugăm să rețineți că lista de mai sus nu este completă și puteți include întotdeauna documentație suplimentară. Acest lucru ne poate ajuta să vă validăm înregistrarea în timp mai scurt.
Important! Lipsa documentației necesare va lungi timpul de așteptare sau va duce la respingerea cererii dvs.
Formularele pentru toate rapoartele de mai sus pot fi găsite în secțiunea Șabloane de rapoarte.
-
Descărcați și tipăriți șablonul de raport necesar; lista rapoartelor necesare o găsiți în Ghidul personal.
-
Fiecare raport trebuie completat și semnat de un observator specific.
-
Toate rapoartele completate și semnate trebuie scanate și atașate la formularul de dovadă.
Veți primi un link către formularul de dovezi prin e-mail împreună cu Ghidul personal.
-
Urmați linkul și completați formularul „Încărcați dovezi” urmând instrucțiunile de pe ecran.
-
Verificați dovezile pe care trebuie să le furnizați pentru a vă asigura că aveți toate cele necesare.
-
După ce ați încărcat toate fișierele, faceți clic pe butonul Expediază pentru a trimite dovezile spre examinare.
Sfaturi pentru încărcarea dovezilor:
-
Dacă dovezile dvs. nu sunt suficient de clare sau nu sunt respectă regulile specificate în Ghidul personal, Agenția de recorduri naționale are dreptul să le respingă sau să solicite într-o formă mai clară, ceea ce va întârzia verdictul final la încercarea dvs. de a stabili recordul.
-
Denumirile documentelor trebuie să se coincidă cu conținutul, adică, dacă acestea sunt rapoarte ale martorilor, denumirea fișierului trebuie să fie „Raportul martorului nr. 1”, „Raportul martorului nr. 2”
-
Denumirile fotografiilor ar trebui să indice clar ce este afișat pe ele, de exemplu: „Foto 1 - pregătire” și „Foto 2 - măsurare finală”.
Important!
Dacă dovezile dvs. foto sau video sunt prea mari pentru a fi atașate în formularul de furnizare a dovezilor, încărcați-le în orice cloud și adăugați un link pentru a descărca fișierul în formular (nu uitați să furnizați accesul la descărcare de pe link ).
CUM SE EXPEDIAZĂ DOVEZILE PENTRU EXAMINARE
- Rapoarte ale martorilor
+ Rapoarte ale martorilor
Raportul martorului este raportul de la o persoană independentă care verifică fiecare detaliu al unei încercări de a stabili recordul. Martorii sunt, de fapt, urechile și ochii Agenției de recorduri în cazurile în care nu este prezent arbitrul agenției. Responsabilitatea martorilor este să supravegheze întregul proces de stabilire a recordului pentru a se asigura că toate regulile au fost respectate. Martorii trebuie să furnizeze în raport detaliat tot ceea ce s-a întâmplat. Fără această revizuire independentă, nu vom putea aproba încercarea dvs. de a stabili un record.
Ce înseamnă „independent”?
Un martor independent este o persoană care nu este asociată cu viitorul deținător al recordului, nu este organizator sau participant al recordului și nu este asociată cu locul în care a fost stabilit recordul. Martorii nu ar trebui să aibă niciun beneficiu din stabilirea recordului și ar trebui să fie, de asemenea, independenți unul de celălalt.
Ce trebuie să includă raportul martorului?
Cu excepția cazului în care sunt necesare avize specializate, raportul se prezintă folosind șabloane furnizate de Agenția de recorduri.
• Datele de contact trebuie completate. Echipa Agenției are dreptul să contacteze martorii pentru a confirma detaliile mărturiei lor. Fără datele de contact valide ale martorilor, cererile vor fi respinse.
• Toate câmpurile raportului trebuie completate în detaliu, inclusiv ultima secțiune („Ce ați văzut / măsurat / evaluat ca martor?”). Trebuie descrise toate detaliile evenimentului, inclusiv informații despre modul în care a fost măsurat recordul, cine a luat măsurătorile, confirmarea faptului că instrucțiunile au fost înțelese și respectate și orice alte informații relevante.
• Raportul trebuie scrisă de martori înșiși în propriile lor cuvinte.
Este interzisă completarea prealabilă a raportului, pentru semnarea ulterioară de către martori.
Este interzisă completarea raportului în același mod pentru ambii martori. Orice revendicări identice vor fi respinse.
Cine poate acționa ca martor independent?
• Orice persoană - orice persoană care a împlinit vârsta de 18 ani poate deveni martor, cu condiția să fie independentă și să fie prezentă la eveniment cu singurul scop de a acționa ca martor. De exemplu, un ofițer de securitate însărcinat cu menținerea ordinii la un eveniment în masă nu poate fi martor, deoarece el / ea face îndeplinește alte funcții.
• Arbitrul Agenției de recorduri - Prezența arbitrului în timpul încercării înseamnă că recordul dvs. va fi înregistrat imediat după stabilirea acestuia. Arbitrul Agenției de recorduri va putea anunța imediat dacă încercarea dvs. a avut succes (timpul de așteptare STANDARD este de 4 până la 8 săptămâni). Acest lucru înseamnă, de asemenea, că nu este necesar să completați un formular de furnizare a dovezilor, deoarece dovada înregistrării va fi colectată de arbitru.
Important! Prezența arbitrului este un serviciu suplimentar, informații detaliate pot fi găsite în secțiunea Invită arbitrul.
Câte rapoarte sunt necesare?
Pentru fiecare încercare de a stabili un record sunt necesare cel puțin două declarații ale martorilor. Există însă recorduri în care în genere nu este nevoie de martorii, fie sunt necesari mai mult de doi. Numărul exact de martori solicitați va fi scris în Ghidul personal.
Exemple de recorduri care nu necesită martori:
• Recorduri care pot fi documentate. De exemplu, „cea mai longevivă femeie”. Pentru a stabili o astfel de record, este suficientă confirmarea din partea autorităților de înregistrare civilă.
Exemple de dosare care necesită martori suplimentari:
• Orice record care durează mai mult de 4 ore încontinuu. Ar trebui să existe întotdeauna doi martori independenți care sunt prezenți atunci când se stabilește un record, dar pentru ca martorii să fie cât mai concentrați, ar trebui să lucreze în schimburi de cel mult 4 ore pe parcursul întregii încercări. Toate declarațiile martorilor trebuie să indice clar când martorii au fost prezenți și ce au observat în timpul schimbului. Ultimii doi martori sunt responsabili pentru verificarea raportului martorilor anteriori și includ rezultatul final al procesului verbal în raportul lor.
• Călătorii și expediții lungi, de exemplu, cea mai lungă călătorie continuă pe un anumit mod de transport. Acest record necesită prezența a doi martori la început, și doi martori la sfârșitul drumului.
- Dovezi foto
+ Dovezi foto
Fotografiile sunt o necesitate pentru toate încercările de stabilire a recordurilor, deoarece trebuie să servească drept dovadă a rezultatelor obținute, arată dacă au fost respectate toate regulile și ajută la verificarea rapoartelor furnizate de martorii independenți. Aceste imagini ne permit, de asemenea, să creăm pagina dvs. în istoria recordurilor naționale ale Moldovei, care va fi disponibilă pe site-ul records.md dacă ne oferiți fotografii interesante și de înaltă calitate.
Ce ar trebui să fie în fotografii?
Fotografiile sunt în primul rând dovezi și, prin urmare, ar trebui să reflecte puncte importante în procesul de înregistrare a recordurilor. Fotografiile ar trebui să completeze imaginile pe care le vedem în dovezile video. Prin urmare, trebuie să ne furnizați imagini care să arate fiecare etapă a încercării dvs. de a stabili un record:
-
pregătire;
-
proces;
-
rezultat.
În aceste etape, fotografiile ar trebui să surprindă orice punct cheie, cum ar fi prezentarea instrumentelor pe care le utilizați, măsurători luate la început și / sau la sfârșit, prezența martorilor dvs. și așa mai departe.
Fotografiile dvs. ar trebui:
-
Să afișeze varietate - Trimiteți fotografii din unghiuri și poziții diferite, precum și fotografii de la diferite etape ale încercării de a stabili recordul (început, proces, sfârșit).
-
Să afișeze scara - Dacă recordul dvs. este despre o un număr mare de persoane sau obiecte sau un obiect mare, ar trebui să o capturați la scară largă în imaginea dvs.
-
Capture the Action - Străduiți-vă să capturați participanții în acțiune, în timpul procesului de stabilire a recordului.
Cum ar trebui prezentate fotografiile?
Fotografiile dvs. trebuie să fie etichetate clar, cu o descriere a ceea ce reprezintă.
- Dovezi video
+ Dovezi video
Atunci când încercați să stabiliți un record, este important să ne prezentați spotul video complet, deoarece acesta este modul în care echipa noastră vă poate confirma recordul și verifica detaliile furnizate de martori independenți.
Ce ar trebui să includă dovezile video?
-
Probele video ar trebui să reflecte întregul proces de stabilire a recordului, de la început până la sfârșit. Acest lucru este necesar pentru toate recordurile, indiferent cât durează încercarea.
-
Înțelegem că încercarea de a stabili un astfel de record ca „cel mai lung maraton” poate necesita înlocuirea bateriilor sau a unităților flash cu memorie și, eventual, chiar și a mai multor camere detașabile. Trebuie să pregătiți desinestătător toate aceste instrumente, înainte de a începe procesul de stabilire a recordului, pentru a vă asigura filmări video non-stop și pentru a ne trimite un raport video complet.
-
Camera trebuie să se concentreze clar pe deținătorul recordului, astfel încât să putem observa și evalua cu exactitate încercarea de a seta recordul.
-
Videoclipul trebuie să arate clar măsurarea recordului, cum ar fi numărul de participanți la record de participare în masă sau procesul de cântărire a unui produs alimentar mare.
-
Asigurați-vă că includeți toate procesele importante de stabilire a recordului. Pentru unele recorduri, cum ar fi produsele mari, poate fi pregătirea care are loc înainte de a măsurători.
-
De asemenea, este recomandat să faceți o scurtă introducere a recordului la începutul videoclipului, inclusiv numele dvs. sau numele organizației și denumirea recordului care urmează să fie stabilit.
Ce formate sunt acceptate pentru analiză?
Acceptăm videoclipuri în orice format care poate fi redat, cum ar fi mp4, avi.
- Raportul cronometristului
+ Raportul cronometristului
Avem nevoie de două rapoarte de cronometrare pentru TOATE recordurile legate de timp, inclusiv cele bazate pe durată (de ex. ”Cel mai lung maraton”) sau care au loc într-o anumită perioadă de timp (de ex. Maxim X într-un minut). Prezența a doi cronometrori este obligatorie în afară de cei doi martori independenți ai dvs., singurele excepții sunt încercările de a efectua acțiuni X la ora Y, unde intervalul de timp este de o oră sau mai mult. În aceste condiții, este permis ca martorii să acționeze ca cronometrori.
Pentru recordurile luate în timpul competițiilor organizate (de exemplu, cel mai rapid la distanța de 10 Km), cronometrarea trebuie făcută folosind sistemul de cronometrare. Rezultatele competiției trebuie publicate oficial și atașate ca dovadă. Dacă rezultatele nu pot fi afișate, este permisă o scrisoare oficială (pe antet) de la organizatorii cursei, care să indice numărul participantului și timpul oficial.
Cine poate fi considerat cronometror?
Cronometrorul trebuie să aibă experiență în cronometrare pentru a confirma un record. Un prim exemplu în acest sens este cineva dintr-un club sportiv local. Alte exemple includ arbitri sportivi, antrenorii și profesorii de educație fizică.
Care este rolul cronometrorului în încercarea de a stabili un record?
Rolul cronometrorului este de a se asigura că orice recorduri bazate pe timp sunt măsurate cu precizie. Aceste recorduri depind de pră exactă, iar martorii nu pot face acest lucru, deoarece sarcina lor este să se concentreze asupra procesului în sine.
Dacă recordul presupune „Cel mai rapid timp pentru a finaliza X”, încercarea trebuie să fie numărată de doi cronometrori cu cronometre cu exactitatea de 0,01 secundă. Dacă recordul indică „X acțiuni în Y timp”, atunci intervalul de timp specific pentru record (de exemplu un minut) trebuie să fie numărat cu precizie de doi cronometrori cu cronometre cu o precizie de 0,01 secunde. Cronometrorii trebuie să dea un semnal de început și de finisare persoanei care încearcă să stabilească recordul.
Dacă intervalul de timp depășește o oră, martorii pot acționa ca cronometrori.
Ce ar trebui să includă rapoartele?
Cronometrorii trebuie să furnizeze un raport scris care va include:
• Numele complet și datele de contact ale cronometrorilor.
• Detalii despre experiența lor de cronometrare.
• Descrierea recordului.
• Data și locul încercării.
• Informații complete despre modul în care s-a măsurat timpul.
• Ora exactă a recordului în conformitate cu Ghidul personal. În cazurile în care un martor independent acționează ca cronometror, este suficient un singur raport, dar trebuie să includă detaliile necesare atât pentru raportul martorului independent, cât și pentru cel al cronometrorului.
- Raportul topografului
+ Raportul topografului
Raportul topografului este necesar pentru TOATE recordurile legate de produsele industriale mari, structuri, sculpturi, lanțuri de articole lungi și din categoria mozaic. Acest raport trebuie să confirme dimensiunile fizice ale structurii dvs. în conformitate cu Ghidul personal.
Expertul în topografie trebuie să fie prezent pentru a inspecta obiectul finit și pentru a măsura dimensiunile sale fizice în prezența a doi martori independenți. La rândul lor, martorii trebuie să confirme în raporturile lor măsurătorile la care au fost martori.
Cine se poate califica drept topograf?
Un topograf poate fi, de exemplu, un specialist în construcții cu experiență, arhitect sau profesor de gestionare a terenurilor.
Ce ar trebui să includă raportul?
Raportul topografului ar trebui să conțină următoarele:
• Prenume, prenume și informații complete de contact ale expertului.
• Confirmarea tuturor detaliilor evenimentului - locul, data, ora,
-
O explicație a rolului lui în eveniment.
-
Dovada calificărilor - O copie a calificărilor sale profesionale în domeniu trebuie să fie atașată la raport.
-
Confirmare măsurare - informații despre dimensiuni în unități metrice.
-
Explicația metodei utilizate - o descriere detaliată a echipamentului ales pentru măsurare sau o explicație a modului în care a fost stabilit rezultatul final.
- Raportul Steward
+ Raportul Steward
Cine este steward-ul?
Steward-ul este un observator independent a cărui sarcină este de a supraveghea grupuri până la 50 de persoane în timpul recordurilor legate de evenimente de masă. Atunci când se încearcă stabilirea unui record de masă, se iau în considerare doar cei care sunt implicați direct în acțiunea de masă și nu toate persoanele prezente la eveniment. Steward-ul are dreptul de a descalifica pe oricare din persoanele care participă la întregul proces de înregistrare a recordului. Scopul principal al administratorului este de a număra cantitatea exactă de participanți care au stabilit recordul de masă.
Cine se poate califica ca steward?
Orice persoană care a împlinit vârsta de 18 ani poate fi un steward.
Ce ar trebui să fie în raport?
• Detalii complete de contact ale fiecărui steward, în cazul în care Agenția de recorduri va avea nevoie să le contacteze pentru a verifica orice detalii.
• Data / ora prezenței la evenimentul de stabilire a recordului.
• Metoda de numărare a participanților în grupuri.
• Numărul de participanți din grupul său.
• Numărul de participanți descalificați și motivele descalificării.
Ce se întâmplă cu raportul steward-ului?
Rapoartele steward-urilor trebuie colectate de martori independenți la finalizarea încercării și furnizate ca dovezi.
Martorii independenți sunt responsabili de calcularea numărului final pe baza numărului total de participanți, minus cei descalificați.
Află din ghidul personal dacă ai nevoie de steward pentru stabilirea recordului
- Jurnal de bord
+ Jurnal de bord
Când aveți nevoie de un jurnal de bord?
Jurnalul de bord este necesar pentru recorduri care durează mai mult de o oră (inclusiv călătorii și expediții care pot dura perioade lungi de timp). Pentru aceste tipuri de recorduri, este important să aveți o prezentare minut cu minut a ceea ce se întâmplă și când. Acest lucru este deosebit de important atunci când se documentează recorduri pentru cele mai lungi maratoane, deoarece aceste jurnale vor detalia pașii și pauzele luate pentru a se asigura că toate instrucțiunile sunt respectate. În toate cazurile, martorii independenți sunt responsabili de păstrarea jurnalelor de bord.
Ce ar trebui să fie în jurnalul de bord?
• Pentru recorduri care nu depășesc 24 de ore, trebuie luate note cel puțin o dată pe oră pentru a documenta ceea ce a fost realizat în ora precedentă.
• Orice circumstanțe neprevăzute, cum ar fi întârzierile cauzate de condițiile meteorologice, rănirea, defectarea echipamentului sau orice alte nereguli, trebuie notate împreună cu momentul în care au avut loc.
• Jurnalele ar trebui să includă orele de început și sfârșit ale activității și pauzele pentru odihnă.
- Aviz medical profesional
+ Aviz medical profesional
Când este necesară o opinie medicală?
Există mai multe tipuri de recorduri care pot necesita aviz medical pentru a vă verifica cererea:
Anatomia umană: Pentru toate recordurile bazate pe măsurători anatomice, este necesar ca măsurătorile să fie luate de un reprezentant medical în prezența a doi martori independenți. Trebuie să furnizați un certificat de la expert medical care să confirme măsurătorile. Expertul în domeniul sănătății trebuie să fie pe deplin calificat (cum ar fi terapeutul sau fiziologul) și să furnizeze dovada calificărilor odată cu raportul. Acest tip de declarație medicală profesională însă NU înlocuiește declarația a minim unui martor independent.
Ce conține raportul medical?
Raportul medical trebuie prezentat pe antet și trebuie să cuprindă următoarele:
• Prenume, prenume și informații complete de contact.
• Confirmarea tuturor aspectelor evenimentului - locul, data, ora, măsurarea.
• O explicație a rolului lor în eveniment.
• Experiență în domeniu.
• Dovada calificărilor - o copie a calificărilor profesionale.
- Aviz de la medicul veterinar
+ Aviz de la medicului veterinar
Când este necesară opinia unui medic veterinar?
Avizul medicului veterinar trebuie prezentat pentru TOATE recordurile din categoria „animale”. Această afirmație trebuie să demonstreze că animalul este adult și sănătos.
Unele recorduri din categoria „animale” necesită o examinare mai detaliată de către un medic veterinar.
Recordurile pe bază de animale: Pentru toate categoriile de recorduri bazate pe măsurători fizice ale animalelor, este necesar să se efectueze măsurători de către un medic veterinar calificat în prezența a doi martori independenți. Medicul veterinar nu înlocuiește doi martori independenți.
Recordurile bazate pe vârsta animalului: recordurile bazate pe vârsta animalului, nu au nevoie de martori independenți. Pentru astfel de recorduri, este nevoie de avizul medicilor veterinari calificați care au acces la documentele relevante și pot confirma vârsta animalului.
Ce conține raportul veterinar?
Certificatul de medic veterinar trebuie să fie prezentat pe antet și să conțină următoarele informații:
• Prenume, prenume și informații complete de contact.
• Confirmarea tuturor detaliilor evenimentului - locul, data, ora, măsurarea, vârsta, dovezile.
• O explicație a rolului lor în eveniment.
• Revizuirea experienței în domeniu.
• Dovada calificărilor - o copie a calificărilor profesionale din domeniu.